Snadné starty i do budoucna

Snadné starty i do budoucna
Stabilizace paliva Bezproblémové startovaní po zimní sezóně se začíná v posledních dvou letech stávat noční můrou zahrádkářů a to zejména u novějších zahradních strojů.
Že tyto potíže u starých dobrých motorů nepamatujete? Ano máte pravdu, bohužel se lecos změnilo a dnešní moderní motory a hlavně postupující legislativa a ekologie dělá vrásky výrobcům a klade vyšší nároky na údržbu na nás majitele a provozovatelé těchto motorů. Svůj podíl má také zvyšující se podíl biosložky, který časem začne činit značné problémy při pohodlném používání malých motorů v zahradní technice. Dalším podstatným faktorem je také neustálé snižování emisních norem a spotřeby, což nutí výrobce k mnohem jemnějšímu nastavení karburátorů a přesnějším dávkování paliva než v minulosti. Tyto dvě veličiny jdou trochu proti sobě, biosložka je trochu lepivá a jemnější nastavení karburátoru nejde příliš dohromady. Proto bude v blízkém budoucnu, vlastně již teď na nás, jako uživatele těchto maloobjemových motorů, kladen vyšší nárok na ošetření paliva, údržbu a přípravu stroje a palivového systému. Právě díky biosložce je palivo náchylnější na zvětrávání, a proto nesprávné uskladnění či nechání paliva přes zimu v karburátoru a nádrži může nadělat značnou paseku. Velmi často spolu s nízkou kvalitou paliva u nás dojde totiž k zalepení karburátoru, vytvoření takového lepivého „šlemu“, který znemožní karburátoru pracovat. Často ani čištění v ultrazvuku nepomůže a nastává výměna karburátoru celého, což je u většiny značek velmi drahá položka. Jak se tedy těchto problémů vyvarovat? Doporučuji tedy, a to ve všech motorech nejenom Honda, používat vždy čerstvé palivo, nedělat si zásoby, případně používat stabilizátory paliva a při dlouhodobém uskladnění více jak 2 měsíce nechat nádrž i karburátor úplně prázdnou bez paliva, prostě vyjet do sucha. V případě použití stabilizátoru zase naopak naplnit nádrž po okraj a nechat stabilizované palivo i v karburátoru. Tyto doporučení se týkají většiny malých motorů, ale od roku výroby 2006 je toto doporučení více než důrazné. Stabilizátor dokáže ošetřit palivo až na 6 měsíců. Více o stabilizaci paliva a přípravcích na: http://www.hondastroje.cz/hondastroje/download/2010/stabilizator.jpg Mám jedno doporučení i pro majitele 2 taktních motorů, opět je nutné používat čerstvě namíchané palivo, protože dnešní ekologičtější oleje pro mazaní 2 taktů Natural 95 postupně rozpouští a tím snižuje jejich mazné vlastnosti, proto si vždy míchejte palivo podle potřeby a nedělejte si zbytečné zásoby. Stabilizátorem benzinu také neuškodíte.
Odeslat článek známému   Vytisknout